ל"ג בעומר מתקרב.. כמה כיף! זה נכון שלא חסרים לנו חגים כאן בארצנו הקטנטנות, ויש כאלה שלא מעניקים לל"ג בעומר חשיבות מיוחדת. אולם, בעיננו ל"ג בעומר מהווה הזדמנות לצאת מהשגרה- לצאת אל הטבע, לשבת סביב המדורה עם המשפחה והחברים ולהיות מאווירה ייחודית וחמימה.
בעבור הילדים, החג מהווה גם פרויקט חברתי לא פשוט. אנו זוכרות שכשהיינו תלמידות (ואכן למדנו יחד החל מכיתה ד' :) ), בחודש שקדם לל"ג בעומר, הכיתה כולה הפכה לסיירת איסוף קרשים לאחר שעות הלימודים, ויחד היינו יוצאים להרפתקאות מאתגרות באתרי בנייה ורחובות נידחים- הכל על מנת לאסוף מספיק קרשים למדורה הכיתתית.
כיום כשחולפים לידנו ילדים עם עגלת סופר מלאה בקרשים, הדבר מעלה חיוך המלווה בזיכרונות ילדות נוסטלגיים.
הפעילות שהכנו לל"ג בעומר מהנה במיוחד ומתאימה לילדים במגוון גילאים. בפעילות הכנו מדורות ל"ג בעומר מתוקות ויפות כל כך שהיה קשה לאכול אותן (בסוף הסתדרנו :))
תחילה דיברנו עם הילדים על מדורות ואילו חומרים נדרשים על מנת להכין מדורה. הבנו שבכל מדורה יש עצים, אבנים למען הבטיחות וכמובן.. אש! חשבנו עם הילדים כיצד ניתן להמיר את החומרים הללו במרכיבים אכילים וטעימים שמתאימים לקישוט העוגות הקטנות. הצגנו בפני הילדים מרכיבים שונים ויחד חשבנו כיצד להשתמש בהם במדורות הקטנות שניצור.
מקופלת ומקלות שוקולד הפכו לעצים, שוקולדים קטנים לאבנים, ואש יצרנו בדרכים מגוונות. החשיבה על המרת החומרים מסייעת לפתח את היצירתיות, הדמיון והחשיבה המופשטת של הילדים.
מבעוד מועד דאגנו להכין קרם בצבעים אדום, צהוב וכתום ואש מסוכריות זכוכית שהמסנו בתנור.
לאחר שהצגנו את כל החומרים, דיברנו על המאפיינים והתכונות שלהם- מה קשה ומה רך, מה דק ומה עבה, מה ארוך ומה קצר ובכך תרגלנו עם הילדים את השימוש במילות תואר שונות.
כל ילד תכנן כיצד ירכיב את המדורה שלו ובאילו חומרים ישתמש. בסיום, הילדים שחזרו כיצד הרכיבו את המדורות שלב אחר שלב תוך שימוש בצייני זמן (בהתחלה, אחר כך, בסוף) וכך למעשה תרגלנו את היכולת לתאר רצף אירועים במסר מילולי מאורגן.
קדימה מתחילים!
הצטיידו במאפינס ולצורך קישוט המדורות- כל דבר אשר עולה בראשכם!
והנה המדורות הטעימות שלנו-
נשמח לראות את המדורות שלכם..
(בקרוב) חג שמח!
אירנה ובתאל
קלינאיות תקשורת